Aktualizacja danych
Chcemy aby nasi klienci mogli bezpiecznie korzystać z naszych produktów i usług, dlatego musimy cyklicznie aktualizować Twoje dane oraz dokumenty. Obowiązuje nas ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, która nakłada na nas te obowiązki.
Działamy tak, aby:
- jak najlepiej dbać o Twoje pieniądze i realizację umowy, którą z Tobą zawarliśmy,
- wypełniać obowiązki wynikające z Ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- rzetelnie identyfikować Ciebie oraz osoby upoważnione do Twoich produktów i usług.
Co i gdzie możesz zmienić?
W Internet Bankingu
Zmienisz samodzielnie numer dowodu i telefonu.
W IB zmienisz:
- adres email
- serię i numer polskiego dowodu osobistego
W placówce bankowej – miejscu spotkań
W placówce bankowej – miejscu spotkań zmienisz:
- nazwisko i imię
- miejsce urodzenia
- serię oraz numer dowodu tożsamości i paszportu
- adres zamieszkania i do korespondencji
- telefon do kontaktu i mejla
- numer telefonu do autoryzacji.
Jak zmienić dane w Internet Bankingu
Zaloguj się do bankowości internetowej
Wybierz
Ustawienia następnie Moje Dane, potwierdź dostęp w aplikacji Nasz Bank
Zmień dane
Następnie zatwierdź zmianę w aplikacji Nasz Bank
Pytania i odpowiedzi
Bank Spółdzielczy w Starej Białej podobnie jak inne banki krajowe zaklasyfikowany jest jako instytucja obowiązana przez ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018 r.
Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu zobowiązuje Bank do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego, które polegają na :
- Identyfikacji klienta oraz weryfikacji jego tożsamości,
- Identyfikacji beneficjenta rzeczywistego oraz weryfikacji jego tożsamości,
- Ustaleniu struktury własności i kontroli w przypadku klienta będącego osobą prawną,
- Ocenie stosunków gospodarczych uzyskaniu informacji na temat ich celu i zamierzonego charakteru,
- Bieżącym monitorowaniu stosunków gospodarczych.
W celu wykonywania obowiązków nałożonych przez przepisy prawa Bank musi m.in.:
- Mieć aktualne dane i dokumenty aby móc prawidłowo zidentyfikować i zweryfikować tożsamość klienta,
- Wiedzieć skąd pochodzą pieniądze Klienta aby wykluczyć, iż pochodzą z podejrzanego źródła.
W celu udokumentowania zastosowanych środków bezpieczeństwa finansowego tj. zweryfikowania tożsamości osób upoważnionych do działania w imieniu klienta Bank wykonuje scan dowodu tożsamości.
Bank jest zobowiązany stosować środki bezpieczeństwa finansowego w przypadku nawiązywania stosunków gospodarczych jak również w trakcie trwania relacji z Bankiem.
Dlatego też Bank może prosić Klienta o :
- Aktualizację dokumentu tożsamości,
- Aktualizację innych danych takich jak adres zamieszkania, adres do korespondencji,
- Oświadczenie o źródle pochodzenia środków na rachunku bankowym,
- Oświadczenie o zajmowanym stanowisku politycznym (PEP),
- Informacje o planowanych transakcjach,
- Informacje w jakim celu będzie korzystał z rachunku bankowego,
- W uzasadnionych przypadkach o inne informacje np. o źródło pochodzenia wartości majątkowych.
Jeżeli dane Klienta nie będą aktualne bądź klient odmawia aktualizacji danych/udzielenia pozostałych informacji to zgodnie z Regulaminem świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych Bank Spółdzielczy w Starej Białej ma prawo do:
- blokady dostępu do rachunku bankowego,
- niewykonania transakcji lub zamrożenia wartości majątkowych,
- wypowiedzenia umowy
AML – regulacje i działania, które mają na celu przeciwdziałać praniu pieniędzy. Bank jest zobowiązany przestrzegać przepisów ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Źródło pochodzenia środków – źródło zgromadzonego przez Klienta majątku na przykład sprzedaż nieruchomości, wynagrodzenie lub dochody z działalności gospodarczej.
Osoba zajmująca eksponowane stanowisko polityczne – osoba zajmująca znaczące stanowisko publiczne lub pełniąca funkcje publiczne. Wykaz krajowych stanowisk i funkcji publicznych będących eksponowanymi stanowiskami publicznymi określa Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 27 lipca 2021 r.
Na 3 miesiące przed datą wygaśnięcia ważności dowodu tożsamości Bank wysyła komunikat przypominający o obowiązku zaktualizowania dowodu tożsamości „W dniu …….. upływa termin ważności dokumentu ………. Pamiętaj, że jesteś zobowiązany bezzwłocznie przekazać nowy nr dokumentu do banku!
W dniu utraty ważności dokumentu tożsamości włączona zostanie blokada wykonywania transakcji za pośrednictwem bankowości internetowej. W dowolnej placówce Banku, Pracownik nie przyjmie dyspozycji zlecenia transakcji od klienta/ pełnomocnika/ osoby reprezentującej klienta bez aktualnego dowodu tożsamości.
Dokument tożsamości – dokument urzędowy, który potwierdza tożsamość tj. dowód osobisty, paszport, karta pobytu.

