Aktualizacja danych - Bezpieczeństwo - Bank Spółdzielczy w Starej Białej

Wyszukiwarka

Ikona przedstawiająca dwie strzałki

Aktualizacja danych

Chcemy aby nasi klienci mogli bezpiecznie korzystać z naszych produktów i usług, dlatego musimy cyklicznie aktualizować Twoje dane oraz dokumenty. Obowiązuje nas ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, która nakłada na nas te obowiązki.

Działamy tak, aby:

  • jak najlepiej dbać o Twoje pieniądze i realizację umowy, którą z Tobą zawarliśmy,
  • wypełniać obowiązki wynikające z Ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  • rzetelnie identyfikować Ciebie oraz osoby upoważnione do Twoich produktów i usług.

Co i gdzie możesz zmienić?

Ikona przedstawiająca laptop z monetami

W Internet Bankingu

Zmienisz samodzielnie numer dowodu i telefonu.

W IB zmienisz:

  • adres email
  • serię i numer polskiego dowodu osobistego

W placówce bankowej – miejscu spotkań

W placówce bankowej – miejscu spotkań zmienisz:

  • nazwisko i imię
  • miejsce urodzenia
  • serię oraz numer dowodu tożsamości i paszportu
  • adres zamieszkania i do korespondencji
  • telefon do kontaktu i mejla
  • numer telefonu do autoryzacji.

Jak zmienić dane w Internet Bankingu

1

Zaloguj się do bankowości internetowej

2

Wybierz

Ustawienia następnie Moje Dane,  potwierdź dostęp w aplikacji Nasz Bank

3

Zmień dane

Następnie zatwierdź zmianę w aplikacji Nasz Bank

 
Pytania i odpowiedzi

Bank Spółdzielczy w Starej Białej podobnie jak inne banki krajowe zaklasyfikowany jest jako instytucja obowiązana przez ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018 r.

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu zobowiązuje Bank do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego, które polegają na :

  1. Identyfikacji klienta oraz weryfikacji jego tożsamości,
  2. Identyfikacji beneficjenta rzeczywistego oraz weryfikacji jego tożsamości,
  3. Ustaleniu struktury własności i kontroli w przypadku klienta będącego osobą prawną,
  4. Ocenie stosunków gospodarczych uzyskaniu informacji na temat ich celu i zamierzonego charakteru,
  5. Bieżącym monitorowaniu stosunków gospodarczych.

 W celu wykonywania obowiązków nałożonych przez przepisy prawa Bank musi m.in.:

  1. Mieć aktualne dane i dokumenty aby móc prawidłowo zidentyfikować i zweryfikować tożsamość klienta,
  2. Wiedzieć skąd pochodzą pieniądze Klienta aby wykluczyć, iż pochodzą z podejrzanego źródła.

W celu udokumentowania zastosowanych środków bezpieczeństwa finansowego tj. zweryfikowania tożsamości osób upoważnionych do działania w imieniu klienta Bank wykonuje scan dowodu tożsamości.

Bank jest zobowiązany stosować środki bezpieczeństwa finansowego w przypadku nawiązywania stosunków gospodarczych jak również w trakcie trwania relacji z Bankiem.

Dlatego też Bank może prosić Klienta o :

  1. Aktualizację dokumentu tożsamości,
  2. Aktualizację innych danych takich jak adres zamieszkania, adres do korespondencji,
  3. Oświadczenie o źródle pochodzenia środków na rachunku bankowym,
  4. Oświadczenie o zajmowanym stanowisku politycznym (PEP),
  5. Informacje o planowanych transakcjach,
  6. Informacje w jakim celu będzie korzystał z rachunku bankowego,
  7. W uzasadnionych przypadkach o inne informacje np. o źródło pochodzenia wartości majątkowych.

Jeżeli dane Klienta nie będą aktualne bądź klient odmawia aktualizacji danych/udzielenia pozostałych informacji to zgodnie z Regulaminem świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych Bank Spółdzielczy w Starej Białej ma prawo do:

  1. blokady dostępu do rachunku bankowego,
  2. niewykonania transakcji lub zamrożenia wartości majątkowych,
  3. wypowiedzenia umowy

AML – regulacje i działania, które mają na celu przeciwdziałać praniu pieniędzy. Bank jest zobowiązany przestrzegać przepisów ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Źródło pochodzenia środków – źródło zgromadzonego przez Klienta majątku na przykład sprzedaż nieruchomości, wynagrodzenie lub dochody z działalności gospodarczej.

Osoba zajmująca eksponowane stanowisko polityczne – osoba zajmująca znaczące stanowisko publiczne lub pełniąca funkcje publiczne. Wykaz krajowych stanowisk i funkcji publicznych będących eksponowanymi stanowiskami publicznymi określa Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 27 lipca 2021 r. 

Na 3 miesiące przed datą wygaśnięcia ważności dowodu tożsamości Bank wysyła komunikat przypominający o obowiązku zaktualizowania dowodu tożsamości „W dniu …….. upływa termin ważności dokumentu ………. Pamiętaj, że jesteś zobowiązany bezzwłocznie przekazać nowy nr dokumentu do banku!

W dniu utraty ważności dokumentu tożsamości włączona zostanie blokada wykonywania transakcji za pośrednictwem bankowości internetowej. W dowolnej placówce Banku, Pracownik nie przyjmie dyspozycji zlecenia transakcji od klienta/ pełnomocnika/ osoby reprezentującej klienta bez aktualnego dowodu tożsamości.

Dokument tożsamości – dokument urzędowy, który potwierdza tożsamość tj. dowód osobisty, paszport, karta pobytu.

Przesuń do początku strony
Flaga Unii Europejskiej

Bank Spółdzielczy w Starej Białej korzysta ze wsparcia finansowego przez Unię Europejską w ramach Programu na rzecz Zatrudnienia i Innowacyjności Społecznych (EaSi)

© 2025 Bank Spółdzielczy w Starej Białej | SWIFT: GBWCPLPP