Chargeback
- Możesz otrzymać zwrot pieniędzy z transakcji, która nie została zrealizowana lub była zrealizowana nieprawidłowo
- Działa, gdy płacisz kartą do konta, kredytową i przedpłaconą
- Chroni wypłaty z bankomatów, zakupy online, w sklepach stacjonarnych i płatności za usługi
- Postępowanie chargebackowe realizują bezpłatnie organizacje płatnicze Visa i Mastercard
Z jakiego powodu możesz złożyć reklamację w ramach chargeback?
- Brak zamówionego towaru lub usługi (bankructwo linii lotniczych lub biura podróży, nieuczciwy kontrahent)
- Sprzedawca nie oddał pieniędzy w przypadku odwołania imprezy, zwrotu towaru lub odwołania usługi
- Podwójne obciążenie Twojego konta
- Zamówiony towar jest uszkodzony lub niezgodny z opisem
- Bankomat nie wypłacił części lub całości gotówki
- Obciążenie karty w sytuacji, gdy płatność była gotówką lub w inny sposób
Jak skorzystać z chargeback?
Możesz skorzystać z chargeback, jeżeli nie udało Ci się odzyskać pieniędzy bezpośrednio u sprzedawcy. Dlatego najpierw skontaktuj się z usługodawcą lub sklepem. Jeśli nie uda Ci się samodzielnie wyjaśnić sprawy – możemy Ci pomóc odzyskać pieniądze.
Przygotuj historię korespondencji z usługodawcą i pozostałe dokumenty – będziemy ich potrzebować. Prześlij do nas dokumenty elektronicznie lub tradycyjnie pocztą.
Jak długo to potrwa?
Zwykle ok. 3 miesięcy. Jednak sporo zależy od tego, od kogo próbujemy odzyskać Twoje pieniądze. Czas ten może się wydłużyć. Jeśli tak się stanie, poinformujemy Cię o tym.
Złożenie reklamacji i przeprowadzenie przez nas postępowania w ramach usługi chargeback jest darmowe dla wszystkich naszych klientów, którzy posługują się kartami z logo Visa i Mastercard. Obejmuje karty kredytowe dla klientów indywidualnych i karty dla klientów firmowych, debetowe do konta osobistego, konta firmowego oraz karty przedpłacone.

