Reklamacje i zgłoszenia - Bank Spółdzielczy w Starej Białej

Wyszukiwarka

Reklamacje i zgłoszenia

Jeżeli posiadasz zastrzeżenia do świadczonych przez nas usług w zakresie wykonywanych czynności bankowych (w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe), to masz prawo złożyć reklamację.

Reklamację możesz złożyć:

Sposób powiadomienia o rozpatrzeniu reklamacji:

  1. Na reklamację odpowiadamy:
    • listem poleconym lub przez skrzynkę elektroniczną, z zastrzeżeniem jeżeli zawarłeś z nami umowę
    • e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem. Hasło do odczytania lub odsłuchania odpowiedzi wyślemy na numer telefonu, który podasz w formularzu reklamacji
  2. Jeżeli nie zawarłeś z nami umowy, a złożyłeś reklamację, odpowiedź wyślemy na adres wskazany w reklamacji lub adres e-mailowy

Na odpowiedź mamy:

  • 15 dni roboczych – jeżeli zgłoszenie dotyczy usług płatniczych
  • 30 dni kalendarzowych – w pozostałych przypadkach.

Jeżeli przypadek jest szczególnie skomplikowany, ten czas może się wydłużyć. Nie powinien jednak przekroczyć:

  • 35 dni roboczych – jeżeli zgłoszenie dotyczy usług płatniczych
  • 90 dni kalendarzowych – jeżeli zgłoszenie dotyczy danych osobowych
  • 60 dni kalendarzowych – w pozostałych przypadkach.

Jeśli Twoje zgłoszenie będziemy rozpatrywać dłużej, napiszemy do Ciebie. Wyjaśnimy przyczyny opóźnienia i podamy nowy termin zakończenia sprawy.

Informacje dodatkowe

Nasz Bank podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.

Jeśli masz spór z naszym bankiem, możesz zwrócić się o pomoc do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta.

Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem zawartym w odpowiedzi na reklamację, możesz:

  • odwołać się do Prezesa Zarządu Banku,
  • złożyć zapis na Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego,
  • skorzystać z instytucji Arbitra Bankowego przy Związku Banków Polskich*,
  • złożyć wniosek do Rzecznika Finansowego w sprawie rozwiązania sporu**,
  • skierować sprawę do sądu powszechnego.

Jeśli składasz skargę na działalność Zarządu, odwołujesz się do Rady Nadzorczej banku.
Procedura jest taka jak w przypadku reklamacji.

Skargi i wnioski

  1. Możesz składać do banku skargi, które nie są reklamacjami. Skargi mogą dotyczyć zachowań pracowników, usług lub naszej działalności.
  2. Możesz również składać wnioski dotyczące poprawy funkcjonowania banku, lepszego zaspokojenia potrzeb klientów, usprawnienia pracy lub poszerzenia oferty.

Zgoda banku na udział w pozasądowym postępowaniu

Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z 23 września 2016 roku mogą prowadzić:

  1. Rzecznik Finansowy**, (www.rf.gov.pl);
  2. Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, (www.knf.gov.pl);
  3. Bankowy Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich*, (www.zbp.pl).

Wyjaśnienia oznaczeń:
* dotyczy konsumentów
** dotyczy klientów indywidualnych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w tym wspólników spółki cywilnej oraz rolników

Załączniki

Przesuń do początku strony
Flaga Unii Europejskiej

Bank Spółdzielczy w Starej Białej korzysta ze wsparcia finansowego przez Unię Europejską w ramach Programu na rzecz Zatrudnienia i Innowacyjności Społecznych (EaSi)

© 2025 Bank Spółdzielczy w Starej Białej | SWIFT: GBWCPLPP